وبلاگ یخی
بهترین وبلاگ برای اوقات فراغت شما
درباره وبلاگ


مقدمتان گلباران امیدوارم لحظات خوبی در این وبلاگ داشته باشید.برای تماس من به پروفایل مدیر مراجعه فرمایید و یا از طریق بخش ارتباط با ما نظراتتون رو ارسال کنید.
نويسندگان
 

 

: جواب این سوال سخت در طول زمان همراه با بشر تکامل یافته است. در قدیم مردم دانه های شن را ذرات سازنده دنیای اطراف خود می انگاشتند. سپس اتم کشف شد و تا وقتی که پروتون، نوترون و الکترون کشف نشد به نظر می آمد که اتم قابل تقسیم نیست. همین تفکر در مورد این سه ذره بنیادی وجود داشت تا اینکه دانشمندان کشف کردند که پروتون ونوترون هر کدام از سه کوارک ساخته شده اند.

اندی پارکر گفت: تا بحال قادر نبوده ایم هیچ مدرکی دال بر وجود ذره در کوارک مشاهده کنیم. آیا ما به بنیادی ترین لایه ماده رسیده ایم؟ پارکر افزود: حتی اگر کوارک و الکترون قابل تقسیم نباشند دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا آنها کوچکترین ذرات وجودی ماده اند یا نه و یا اینکه هستی ذرات خردتری نیز دارد. پارکر که یک پروفسور فیزیک انرژیهای قوی در دانشگاه کمبریج انگلستان می باشد با شرکت در برنامه تخصصی “افق: هستی چقدر کوچک است” در کانال دو بی بی سی میزبان این شبکه بود.

در آزمایشات انجام شده ذرات ریز مانند الکترون و کوارک مانند نقاط مجرد ماده عمل می کنند که با فاصله منتشر شده اند. اما اشیا به شکل نقاط قوانین فیزیک را دشوار می سازند. شما می توانید بی نهایت به یک نقطه نزدیک شوید اما نیروهای وارده بر آن به صورت نامحدودی بزرگ می شوند که به مذاق دانشمندان خوش نمی آید. تفکری به نام فرضیه ”ریسمان برتر” این مشکل را برطرف می سازد. این فرضیه می گوید به جای تشبیه تمام ذرات به نقطه، آنها را گره های یک طناب بدانیم به این دلیل که همیشه تا اندازه ای از یک ذره به دیگری نزدیکترند. این روزنه ظاهرا کمی از مشکل نامحدودی را حل می کند و توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. با اینحال دانشمندان هنوز مدرک آزمایش شده ای که درستی این فرضیه را نشان دهد ندارند.

راه دیگر حل مسئله نقاط این است که بگوئیم فضا پیوسته و لطیف می باشد اما از اجزا یا دانه های گسسته ساخته شده که بعضا از آن به عنوان خمیر فضائی یاد می شود. در اینصورت دو ذره نمی توانند به هم بی نهایت نزدیک شوند چون که ذره کوچکی از فضا، آن دو را از هم جدا می کند.

ادعای دیگر حداقل بر طبق قوانین فیزیک این است که ذرات موجود در هستی در میان حفره های سیاه منفرد هستند. حفره سیاه وقتی به وجود می آید که ماده در فضائی کافی – جائی که جاذبه وجود دارد – فشرده می شود این امر باعث کشش درونی هر چه بیشتر می شود که در نهایت به تراکم نامحدود یک نقطه ختم می شود. اما بیشتر کارشناسان اعتقادی به تراکم نامحدود حفره های سیاه ندارند. آنها می گویند که بی انتهائی، محصول برخورد دو فرضیه حاکم فیزیکی است: نسبیت عمومی و مکانیک کوانتومی.

پارکر همچنین گفت :به گمان من تک بودن حفره های سیاه بسیار کوچکتر از یک کوارک است اما هیچ نوع تراکم بینهایت نیست. به احتمال بسیار زیاد این فاصله ها میلیونها برابر و بیشتر از آن کوچکتر از آنچه تا بحال دیده ایم هستند. ریسمان های برتر تکینگی و اجزا هستی با طول پلانک تقریبا هم اندازه اند. این مقدار طول ۱٫۶ ضربدر رقم اعشاری با ۳۴ صفر می باشد. احتمالا کوچکترین ذره در هستی به اندازه طول مسافت پلانک می باشد.

 

..

 

 

آیفون ۵ آخرين محصول شرکت اپل است که در قالب گوشي تلفن همراه به بازار عرضه مي‌شود ولي برقراري ارتباط بعنوان يک گوشي تلفن همراه تنها يکي از ويژگي‌هاي آن است. اين محصول با آخرين تکنولوژي و امکانات ويژه و منحصر به فرد طراحي و ساخته شده است.

محصولات اپل اغلب با نوآوري‌هاي جديدي همراه بوده. به گوشي تلفن همراه iPhone5 ويژگي‌هاي جديدي اضافه شده که در بهبود کارايي آن تاثير به سزا خواهد داشت.

داشتن صفحه نمايشي بزرگ با کيفيت بالا و دارا بودن دوربين عکسبرداري سه بعدي تنها نمونه‌هايي از ويژگي‌هاي iPhone5 در نگاهي کلي است ولي آنچه اين محصول را از ديگر رقبا متمايز مي‌کند داشتن سيستم عاملي سازگار با تکنولوژي ابر است.iPhone5 از طريق بي‌سيم شارژ مي‌شود. اين مدل داراي ۱ گيگابايت RAM بوده و از شبکه تلفن همراه نسل چهارم پشتيباني مي‌کند و نيز مجهز به NFC مي‌باشد.iPhone5 نه تنها يک گوشي تلفن هوشمند است بلکه يک ميني iPad به حساب مي‌آيد. در ساخت اين گوشي از برترين تکنولوژي‌هاي روز استفاده شده تراشه‌هاي چهارهسته‌اي A6 آن توسط يک شرکت کره‌اي و دوربين آن نيز ساخت شرکت Sony مي‌باشد...


ادامه مطلب ...

 

 

 


شرکت Freecom از ساخت هارددیسک خارجی جدیدی بر مبنای ورودی‌های USB خبر داده است که دسترسی به اطلاعات آن تنها از سیستم‌های شناسایی فرکانس‌های رادیویی (RFID) امکان‌پذیر است.

 


به گزارش ایتنا، رایانه‌های شخصی رومیزی و قابل‌حمل این روزها با استفاده از رمزعبور، PIN ها، اثر انگشت و سیستم‌های رمزگذاری پیشرفته سعی می‌کنند امنیت اطلاعات را افزایش دهند.

اما شرکت Freecom برای نخستین بار هارددیسک خارجی ۵/۳ اینچی روانه بازار کرده است که بر پایه فناوری RFID ایمنی اطلاعات را تأمین می‌کند.

برای باز کردن قفل و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این هارددیسک خارجی، کاربران مجبورند از کارت امنیتی ویژه را در سیستم کارت‌خوان در نزدیک هارددیسک استفاده کنند و رمز عبور مربوط به آن را فراموش نکنند.

در این فناوری جدید اطلاعاتی که روی هارددیسک ذخیره شده‌اند، رمزگذاری نمی‌شوند و در اصل سیستم RFID با رمز خود دسترسی به این اطلاعات را غیرممکن می‌کند و آن‌ها را روی سیستم‌عامل مخفی می‌سازد.

شرکت Freecom هنوز تاریخ دقیق ورود این هارددیسک‌ها به بازار را اعلام نکرده و توضیح داده است که هم‌اکنون در حال تولید این هارددیسک در ظرفیت‌های مختلف است.

 

چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:ارتباط ماهواره‌ای, :: 21:59 :: نويسنده : محمد بیگلری
 

توصیف فیزیکی

 

ماهواره های مخابراتی در واقع ایستگاه های رله یا تقویت کننده ی مایکروویو هستند و برای برقراری ارتباط میان دو یا چند فرستنده/گیرنده مایکروویو زمینی که نوعا ایستگاه های زمینی نام دارند به کار می روند. ماهواره، سیگنال های الکترو مغناطیس را در یک فراکانس (رو به بالا) دریافت کرده و سپس سیگنال را تکرار یا تقویت می کند و آن را در باند فرکانسی دیگر (رو به پایین) ارسال می کند. هر ماهواره تعدادی تقویت کننده( حدود 12 تا 20) دارد که به این تقویت کننده ها، ترانسپورتر گفته می شود. هر ترانسپورتر پنهای باندی برابر 36 تا 50 مگاهرتز دارد. برای مثال، ترانسپورتر می تواند برای ارسال جریان اطلاعاتی 50 گیگابایت بر ثانیه استفاده شود که معادل 800 کانال تلفنی 64 کیلوبیت بر ثانیه ای می باشد.


 

 



 



ادامه مطلب ...
 

سامسونگ با فروش 28 میلیون گوشی هوشمند  در سه ماه گذشته رتبه اول در زمینه فروش گوشی های هوشمند را از آن خود کرد.


 

نمودار زیر آمار فروش سه ماهه اخیر شرکت های اپل، نوکیا و سامسونگ را نشان می دهد.


 

 

 

 

Pop Video  یک پروژکتور کوچک است که برای دستگاه های iOS ساخته شده است. تصویر پخش شده از این دستگاه با توجه به قیمت 99 دلاری آن قابل قبول و خوب است.

 

 


 خصوصیات این دستگاه:

ابعاد:4.4*1.8*0.6 اینچ

وزن: 97 گرم

ورودی: کانکتور 30 پین

ویدئوی خروجی :540*960 پیکسل رزولوشن

زمان پخش: 2 ساعت با باطری پر

زمان شارژ مجدد: حدودا 4 ساعت

 




تحقيقات نشان مي دهد خوردن بستني براي کاهش حس افسردگي مفيد است .
به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نيوز؛ خبر تاثير مصرف بستني بر کاهش حس افسردگي درحالي اعلام مي شود که تاکنون مسجل شده است بين اشتها و افسردگي رابطه وجود دارد .هورموني به نام گريلن درشکم وجود دارد و زماني که ميزان اين هورمون افزايش مي يابد انسان گرسنه مي شود اين هورمون بر وضع روحي انسان هم تاثير دارد زماني که انسان غذا مي خورد ميزان هورمون گريلن کاهش مي يابد به همين علت افراد افسرده بعد ازانکه غذاي زيادي مي خورند احساس بهتري دارند.
واقعيت اين است که مصرف غذاها از جمله خوردن بستني از بين برنده و درمان کننده بيماري افسردگي نيستند بلکه ان را کاهش مي دهند .

چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:فناوري ديجيتال, :: 18:33 :: نويسنده : محمد بیگلری

لامپ‌هاي هوشمند بي‌سيم

 

 

 

هر چند هنوز بخش كوچكي از خانه‌ها، به ‌اصطلاح هوشمند شده ‌است اما وجود چنين لامپ‌هايي مي‌تواند به گسترش خانه‌هاي هوشمند كم‌مصرف كمك كند. اين لامپ‌ها كه از طريق WiFi‌قابل كنترل است، با كمك نرم‌افزارهاي موبايل يا تبلت از راه دور و از طريق اينترنت نيز قابل كنترل است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كساني كه در مدرسه از جبر و معادلات فرار مي‌كردند، احتمالا بسرعت به‌دنبال يادگيري فرمول‌هايش خواهند رفت. محققان دانشگاه MIT، پورتو، هاروارد، كلتك و مونيخ توانسته‌اند با كمك جبر از بسته‌هاي عمده بكاهند و امكان سريع‌تر كردن ارتباطات واي‌فاي فعلي تا 20 برابر را به‌وجود بياورند.

 

 

 

 

 

                                                         آيپد از سرفيس عقب نمي‌افتد

 

كيبورد ميني 7 اينچي Zaggkeys‌كه براي آيپدهاي ميني جديد توليد شده، آنقدر نازك است كه مي‌تواند واقعا با كيس‌هاي كيبوردي تبلت‌هاي سرفيس مايكروسافت (كه بابت آنها خيلي به خودش مي‌باليد) رقابت كند. اين كيبوردها هم از طريق پورت USB‌و هم از طريق بلوتوث مي‌تواند به آيپد متصل شود.

 

 

 

 

 

 

                                                           كنترل موسيقي را دردست بگيريد

 

اين دستگاه كه عملكردي مشابه مكعب روبيك دارد، مي‌تواند بي‌نهايت حالت مختلف از ميكس و تغيير صداي آهنگ توليد كند. اين دستگاه كم و بيش علمي ـ ‌تخيلي براي كساني كه به علم صدا علاقه دارند، بسيار مفيد است.

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

                                                                    دسته‌اي براي اندرويد

 

بازي كردن در فضاي گوشي‌هاي هوشمند سخت است. صفحه‌كوچك و دست‌هاي بزرگ كه بخشي از آن را مي‌پوشاند، ترمزي براي گسترش صنعت گيمينگ در اين دستگاه‌ها شده‌اند. دسته MOGA، كه به يك پايه گوشي شباهت دارد، مي‌تواند بدون گرفتن ديد، قابليت‌هاي يك دسته كنسول همه فن حريف را به گوشي‌هاي موبايل اندرويدي بياورد.

 

 

 

 

 

 

                                                               ريزر، زامبي‌اش را توليد كرد

 

ريزر توليدكننده بزرگ تجهيزات گيمينگ، جديدترين محصول خود را كه يك كيبورد همه كاره است، معرفي كرد. صفحه نمايش لمسي 7 اينچي، كليدهاي ماكرو، پولينگ هزار هرتزي براي تشخيص فوق‌سريع كليدها، از قابليت‌هاي اين كيبورد است. هر چند گيمرهاي حرفه‌اي از اين كه كليدهاي اين كيبورد مكانيكال نيست، نااميد خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

                                                          نازك‌ترين ديسك سخت دنيا متولد شد

 

 

شركت Lacie هفته گذشته از هارددرايو 500 گيگابايتي خود رونمايي كرد. اين هارد درايو تنها شش ميلي‌متر كمتر از مك‌بوك اير، ضخامت دارد و با قيمت 99 دلار عرضه مي‌شود.

 

  

جبر در واي‌فاي به كار آمد

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 86905
تعداد مطالب : 167
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


تماس با ما